Sedmá generace

Sedmá generace 11/2004

Pohled do ledví britských hypermarketů

Ve třináctém dílu seriálu Z ekonomického kapsáře Nadi Johanisové budeme hledat odpověď na otázku, jaké je tajemství velkolepého úspěchu světových hypermarketů, jakým ekonomicky bravurním způsobem dokáží zdeptat nejen dodavatele a nekonkurenceschopnou konkurenci, ale i vlastní zaměstnance nebo jak elegantně přenášejí ekologickou, sociální a ekonomickou odpovědnost na veřejnost a budoucnost.

28. listopadu 2004 /

Kanál znovu na scéně

O kontroverzní stavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe, který by měl spojit Baltské, Severní Černé moře, o ekologicky a hlavně ekonomicky nejasných podmínkách této megalomanské stavby píše Pavel Přibyl, který se v Hnutí DUHA a CEE Bankwatch Network zaměřuje na otázky financování rozvojových projektů z veřejných prostředků.

27. listopadu 2004 /

Chceme být inspirací

Pozemkový spolek, ekocentrum, ekologická poradna — tři větve jednoho stromu, jenž vyrostl z dobrovolných ochránců přírody, kteří se sdružovali v sedmdesátých letech v TISu, po jeho zrušení pak v ČSOP. Jmenuje se KOSENKA a sídlí v nejsevernějším cípu CHKO Bílé Karpaty. Z nadšenců, kteří se zde věnovali převážně udržování místních orchidejových luk, vyrostla během devadesátých let profesionální ekologická organizace s poměrně širokým tematickým záběrem.

26. listopadu 2004 /
Sedmá generace 4/2019 vyjde v 2. polovině srpna.