mediana

3. dubna 2006 /

Strana zelených prý už tentokrát zkoušku dospělosti složí, říká její předseda — a že jde do tuhého, o tom svědčí nejen sedmiprocentní výsledky posledních průzkumů, ale také jejich nepřehlédnutelné mediální pokrytí. Novinový prostor nicméně zaplňovaly spíše nepokryté spekulace komentátorů o tom, jak se pravolevě nevyhranění a k ekologii „pragmaticky“ vlažní Zelení po volbách spřáhnou s ODS. Čekat od SZ prosazování ekologických témat je prý nejisté, předvídají svorně média, podle kterých je jisté asi jen jedno: plesat předčasně by nebylo pragmatické.

Už nyní však může prý být do tance představitelům Moravskoslezského kraje, kteří tak dlouho vábili automobilku Hyundai, až pastička sklapla, a na zelené louce u Nošovic vyroste montážní hala. Tedy… jestli už opravdu sklapla. Od začátku zimy byla totiž mnohamiliardová investice jistou věcí už asi třikrát nebo čtyřikrát, politici od nejnižších po nejvyšší nás v obšírných článcích krmili adrenalinovými příběhy o tom, jak s vypětím všech státních dotací a „přesvědčováním“ místních obyvatel zachránili kraj — aby pak za necelý měsíc začalo místo stavby pouze další kolo jednání. „Připadal jsem si jako u státní zkoušky na univerzitě,“ citovalo Právo ostravského primátora Aleše Zedníka (ČSSD) po jednom z nich. Výstavba automobilky, prezentovaná politiky jako nejvyšší národní zájem, nebyla jindy břitce kritickými komentátory zpochybněna, ale „pragmaticky“ přivítána jako legitimní investice, která se vyplatí. Média přešla s pochvalným mručením, že byl odpor místních zlomen balíky peněz z veřejného rozpočtu, stejně jako fakt, že je u nás zase o jednu „zelenou louku“ méně.

Média tedy tentokrát slavila s (některými) politiky. Po přílišném slavení je ale snadné si splést, kdo má být ten v komisi a kdo ten na potítku. Že o budoucnosti jednoho regionu nerozhodují demokraticky volení zastupitelé, ale spíše manažeři — to „hlídacím psům demokracie“ utéct opravdu nemuselo. Nebo si u nich někdo zaplatil inzerát a oni se zachovali pragmaticky?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo nejprve rozhodnout o schválení tohoto komentáře a jeho následném zveřejnění. Více v "Pravidlech pro komentáře" níže. Děkujeme za pochopení.

Pravidla pro komentáře: Redakce Sedmé generace si vyhrazuje právo smazat příspěvek, který nemá nic společného s tématem, obsahuje vulgarismy, rasistické a xenofobní vyjadřování či jiné urážky ostatních, obsahuje spam a komerční reklamu nebo je jinak nevhodný. Porušení pravidel může mít pro uživatele za následek dočasné nebo trvalé znemožnění vkládání dalších komentářů.

Upozornění: Publikovat články nebo jejich části, jakož i zveřejňovat fotografie a kresby z časopisu Sedmá generace nebo z jeho internetových stránek je možné pouze se souhlasem redakce.

Sedmá generace 4/2019 vyjde v 2. polovině srpna.